سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اپلیکیشن و وب سایت

اپلیکیشن و وب سایت

در دنیای اینترنت به صورت روزانه با این دو لغت مواجه می‌شویم. داشتن وب سایت یا اپلیکیشن یکی از سوالات عمومی است که کاربران هر روز با آن روبرو هستند. شاید تصمیم گیری در این رابطه مسئله ای مهم باشد و نیاز به اطلاعاتی در این زمینه داشته باشد. در این متن به صورت ساده به بررسی این مطلب میپردازیم.

وب سایت

یک صفحه استاتیک یا داینامیک است که در بستر وب قرار میگیرد و اطلاعاتی برای مشاهده عمومی یا خصوصی بر روی آن درج میگردد. وب سایت در تمام شبانه روز در دسترس کاربران است. وب سایت داینامیک قابلیت تغییر محتوا را دارد. کنترل و دسترسی وب سایت بدون محدودیت است و همه از سراسر جهان به ان دسترسی دارند.

اپلیکیشن

یک نرم افزار یا اپلیکیشن آماده برای یک پلتفرم است که میتواند به صورت انلاین و در بستر اینترنت نیز قرار بگیرد. اپلیکیشن اندروید نرم افزاری برای اجرا در گوشی های اندرویدی است که امکانات خود را در گوشی های اندرویدی یا تبلت های اندرویدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اپلیکیشن نیز میتواند در بستر وب خدمات و اطلاعاتی را به کاربر ارائه دهد.

 

تفاوت اپلیکیشن و وب سایت

درواقع تفاوت اپلیکیشن و وب سایت نحوه ارائه آن است. اپلیکیشن آماده اندروید برای ارائه در گوشی‌های اندروید طراحی می‌شود، اپلیکیشن ای او اس برای ارائه در گوشی های اپل طراحی می‌شود، اپلیکیشن ویندوز برای استفاده در کامپیوتر ها و لب تاب ها طراحی می‌شود و وب سایت برای استفاده در مرورگرها طراحی می‌شود. به دلیل اینکه تمامی گوشی ها و تبلت ها داردای مرورگر هستند وب سایت از تمامی آنها قابل دسترس است.

با اپلیکیشن امکان دسترسی فقط در پلتفرم مورد نظر امکان پذیر است و اما دسترسی به وب سایت از تمامی پلتفرم ها قابل دسترس است.

چرا نیاز به اپلیکیشن داریم؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید گه وقتی با وب سایت به تمامی پلتفرم ها میتوانیم خدمات دهیم پرا به اپلیکیشن نیاز داریم؟ وقتی اپلیکیشنی برای یک گوشی با سیستم عامل خاص زراحی میشود موارد زیر را به همراه دارد

  1. دسترسی بسیار آسانتر نسبت به وب سایت
  2. خوانا بودن محتوا در گوشی یا تبلت
  3. دسترسی به امکانات داخلی از جمله نقشه و ارسال پیام
  4. طراحی زیباتر و مشاهبهت بیشتر با اپلیکیشن های سیستم عامل مورد نظر
  5. دسترسی دائمی به کاربر و امکان ارتباط با کاربر

موارد بالا مورادی هستند که نیاز به طراحی اپلیکیشن  و خرید اپلیکیشن آماده را علاوه بر سایت نشان میدهند

موارد مرتبط با موضوع:

خرید اپلیکیشن آماده

خرید اپلیکیشن

اپلیکیشن آماده